Wychowawcy

To zesp贸艂 14 profesjonalnych, 艣wietnie wykszta艂conych nauczycieli z du偶膮 wiedz膮 i zapa艂em do pracy. Grup膮 16-orga dzieci zajmuje si臋 dw贸ch nauczycieli wychowawc贸w oraz – w grupie dzieci trzyletnich – nauczyciel wspieraj膮cy. Nasi nauczyciele posiadaj膮, wymagane przez MEN, uprawnienia zawodowe niezb臋dne do pracy w plac贸wkach przedszkolnych. W swojej pracy realizuj膮 program edukacyjny zgodny z now膮 podstawa programow膮, rozszerzony o autorski j臋zykowy program przedszkola abc. W swojej pracy, wykorzystuj膮 najnowsze koncepcje i metody, kt贸re gwarantuj膮 nauczanie i wychowanie na najwy偶szym poziomie. Prac臋 nauczycieli wspomagaj膮: logopeda, psycholog, terapeuta Integracji Sensorycznej oraz terapeuta neurorozwojowy INPP.

Nasi specjali艣ci

Psycholog

Specjalista posiadaj膮cy wieloletni膮 praktyk臋 terapeutyczn膮. Wsp贸艂pracuje 艣ci艣le z nauczycielami i dyrektorem przedszkola. Obserwuje dzieci, pomaga w rozwi膮zywaniu problem贸w wychowawczych, udziela konsultacji nauczycielom oraz prowadzi dla nich warsztaty dotycz膮ce rozwoju emocjonalno-spo艂ecznego dziecka i metod wychowawczych.
Z indywidualnych porad psychologa skorzysta膰 mog膮 r贸wnie偶 Rodzice po uprzednim um贸wieniu terminu w sekretariacie przedszkola.

 

W przedszkolu realizujemy mi臋dzynarodowy program wychowawczy
Living Values Education – 呕ywe Warto艣ci.

Koordynatorem jest przedszkolny psycholog. Program powsta艂 przy wsp贸艂udziale pedagog贸w i psycholog贸w z wielu kraj贸w 艣wiata. Jest adresowany do dzieci od 3 r.偶. do nastolatk贸w, a tak偶e do rodzic贸w i opiekun贸w. Pozwala uczestnikom odkrywa膰 i rozwija膰 uniwersalne warto艣ci jak: spok贸j, szacunek, wsp贸艂dzia艂anie, wolno艣膰, szcz臋艣cie, uczciwo艣膰, pokora, mi艂o艣膰, odpowiedzialno艣膰, prostota, tolerancja i jedno艣膰.

Living Values Education dostarcza wiedzy na temat 12 kluczowych w 偶yciu warto艣ci, rozwija je, a tak偶e uczy jak wyra偶a膰 je w codziennym 偶yciu. Uczy postrzegania siebie i otaczaj膮cego 艣wiata przez pryzmat warto艣ci oraz kszta艂tuje wzory zachowa艅 oparte na warto艣ciach.
Pos艂uguj膮c si臋 nazewnictwem koncepcji teorii wielorakiej inteligencji Howarda Gardnera program ten rozwija inteligencj臋 intra- i interpersonaln膮, a tak偶e inteligencj臋 emocjonaln膮: poszerza samo艣wiadomo艣膰, czyli wiedz臋 na sw贸j temat, kszta艂tuje samoocen臋, tj. poczucie w艂asnej warto艣ci, empati臋, a tak偶e rozwija umiej臋tno艣ci spo艂eczne.

Logopeda

Wszystkie dzieci obj臋te s膮 profilaktyk膮 logopedyczn膮 oraz diagnoz膮. Logopeda po przeprowadzonej diagnozie za zgod膮 rodzic贸w organizuje indywidualn膮 odp艂atn膮 terapi臋 logopedyczn膮.

 

 

Terapeuta Integracji Sensorycznej

Po uprzednim zdiagnozowaniu dziecka pod k膮tem przetwarzania sensorycznego (zmys艂owego) i zgodzie rodzic贸w / opiekun贸w prowadzi indywidualne terapie.

Integracja Sensoryczna inaczej Przetwarzanie Sensoryczne

Jest to proces przyjmowania informacji o otaczaj膮cym 艣wiecie za pomoc膮 wszystkich zmys艂贸w oraz z wn臋trza cia艂a. Dzi臋ki integrowaniu i organizowaniu zmys艂贸w wzroku, dotyku, ruchu, czucia mi臋艣niowego, s艂uchu, smaku, w臋chu jeste艣my w stanie wsp贸艂dzia艂a膰 swobodnie i efektywnie podczas pracy i zabawy oraz dba膰 o samych siebie i innych. Proces ten najintensywniej przebiega do 7 roku 偶ycia. Bod藕ce sensoryczne s膮 odbierane, porz膮dkowane, przetwarzane oraz interpretowane przez m贸zg w spos贸b ci膮g艂y. Je艣li te procesy przebiegaj膮 bez zak艂贸ce艅, to dziecko rozwija si臋 prawid艂owo.

Skonsultuj si臋 z terapeut膮 SI, je艣li dziecko przejawia:

  • l臋kliwo艣膰
  • nadruchliwo艣膰
  • problemy z koncentracj膮
  • k艂opoty z r贸wnowag膮 i koordynacj膮 ruchow膮
  • niskie lub wzmo偶one napi臋cie mi臋艣niowe
  • nadmiern膮 m臋czliwo艣膰 lub wszystko robi zbyt wolno
  • zbyt gwa艂town膮 reakcj臋 na dotyk
  • nieumiej臋tno艣膰 na艣ladowania ruch贸w innej osoby
  • problemy z komunikacj膮
  • impulsywno艣膰
  • agresja

 

Terapeuta Neurorozwojowy INPP

Po obserwacji i z zebranego wywiadu przygotowuje zestaw profilaktycznych 膰wicze艅 dla ca艂ych grup, kt贸re s膮 realizowane codziennie podczas porannej gimnastyki. W pojedynczych przypadkach prowadzi indywidualn膮 terapie.

Wiele problem贸w z czytaniem, pisaniem, ortografi膮, matematyk膮, koncentracj膮, obni偶onymi osi膮gni臋ciami i zachowaniem ma swoje korzenie w niedojrza艂ym rozwoju sprawno艣ci fizycznej, kt贸ra wspiera wiele aspekt贸w uczenia si臋. Specyficzne trudno艣ci w uczeniu si臋 mog膮 mie膰 liczne przyczyny spo艂eczne i edukacyjne, ale rozw贸j motoryczny (ruchowy) stanowi podstaw臋 ka偶dego aspektu uczenia si臋, pocz膮wszy od ruch贸w ga艂ek ocznych potrzebnych do czytania, koordynacji r臋ka-oko potrzebniej do pisania, sekwencjonowania potrzebnego do odczytywania tabel, uczenia si臋 dni tygodnia i miesi臋cy, sko艅czywszy na 艣wiadomo艣ci przestrzennej bior膮cej udzia艂 w rozwi膮zywaniu niekt贸rych problem贸w matematycznych i maj膮cej wp艂yw na interakcje spo艂eczne. Gdy te problemy zostan膮 usuni臋te dzieci mog膮 zacz膮膰 realizowa膰 si臋 i odnosi膰 sukcesy dziecko rozwija si臋 prawid艂owo.

Symptomy zwi膮zane z niedojrza艂o艣ci膮 neuromotoryczn膮

  • trudno艣ci z usiedzeniem w miejscu
  • nadruchliwo艣膰
  • s艂aba postawa siedz膮ca, szczeg贸lnie przy stole podczas posi艂ku lub przy biurku podczas odrabiania lekcji
  • trudno艣ci w nauczeniu si臋 samodzielnego ubierania 鈥 zapinania guzik贸w, wi膮zania sznurowade艂
  • wk艂adania ubrania w odpowiedni spos贸b
  • trudno艣ci podczas u偶ywania no偶a i widelca
  • problemy z pisaniem, niedojrza艂y chwyt pisarski
  • problemy z czytaniem, b艂臋dy ortograficzne
  • trudno艣膰 z 艂apaniem pi艂ki
  • unikanie sportu lub bardzo dobra sprawno艣膰 fizyczna, ale unikanie prac pisemnych
  • s艂aba kontrola impuls贸w
  • moczy si臋 w nocy po 5 roku 偶ycia
  • historia op贸藕nionego rozwoju mowy