Kadra pedagogiczna

        • Wychowawcy

        • To zespół 14 profesjonalnych, świetnie wykształconych nauczycieli z dużą wiedzą i zapałem do pracy. Grupą 16-orga dzieci zajmuje się dwóch nauczycieli wychowawców oraz - w grupie dzieci trzyletnich - nauczyciel wspierający. Nasi nauczyciele posiadają, wymagane przez MEN, uprawnienia zawodowe niezbędne do pracy w placówkach przedszkolnych. W swojej pracy realizują program edukacyjny zgodny z nową podstawa programową, rozszerzony o autorski językowy program przedszkola abc. W swojej pracy, wykorzystują najnowsze koncepcje i metody, które gwarantują nauczanie i wychowanie na najwyższym poziomie. Pracę nauczycieli wspomagają: logopeda, psycholog, terapeuta Integracji Sensorycznej oraz terapeuta neurorozwojowy INPP.

        • Specjaliści

        •  

          Psycholog
          Specjalista posiadający wieloletnią praktykę terapeutyczną udziela konsultacji nauczycielom. Obserwuje dzieci i pomaga w rozwiązywaniu  problemów wychowawczych. Z indywidualnych porad psychologa skorzystać mogą również Rodzice po uprzednim umówieniu terminu w sekretariacie przedszkola. Psycholog prowadzi warsztaty dla nauczycieli, dotyczące rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka i metod wychowawczych.

          Logopeda
          Wszystkie dzieci objęte są profilaktyką logopedyczną oraz diagnozą. Logopeda po przeprowadzonej diagnozie za zgodą rodziców organizuje indywidualną odpłatną terapię logopedyczną.

        • Terapeuta Neurorozwojowy INPP
        • Wiele problemów z czytaniem, pisaniem, ortografią, matematyką, koncentracją, obniżonymi osiągnięciami i zachowaniem ma swoje korzenie w niedojrzałym rozwoju sprawności fizycznej, która wspiera wiele aspektów uczenia się. Specyficzne trudności w uczeniu się mogą mieć liczne przyczyny społeczne i edukacyjne, ale rozwój motoryczny (ruchowy) stanowi podstawę każdego aspektu uczenia się, począwszy od ruchów gałek ocznych potrzebnych do czytania, koordynacji ręka-oko potrzebniej do pisania, sekwencjonowania potrzebnego do odczytywania tabel, uczenia się dni tygodnia i miesięcy, skończywszy na świadomości przestrzennej biorącej udział w rozwiązywaniu niektórych problemów matematycznych i mającej wpływ na interakcje społeczne. Gdy te problemy zostaną usunięte dzieci mogą zacząć realizować się i odnosić sukcesy.

          Symptomy związane z niedojrzałością neuromotoryczną:

          • trudności z usiedzeniem w miejscu,
          • nadruchliwość,
          • słaba postawa siedząca, szczególnie przy stole podczas posiłku lub przy biurku podczas odrabiania lekcji,
          • trudności w nauczeniu się samodzielnego ubierania – zapinania guzików, wiązania sznurowadeł, wkładania ubrania w odpowiedni sposób,
          • trudności podczas używania noża i widelca,
          • problemy z pisaniem, niedojrzały chwyt pisarski,
          • problemy z czytaniem, błędy ortograficzne,
          • trudność z łapaniem piłki,
          • unikanie sportu lub bardzo dobra sprawność fizyczna, ale unikanie prac pisemnych,
          • słaba kontrola impulsów,
          • moczy się w nocy po 5 roku życia,
          • historia opóźnionego rozwoju mowy.
        • Terapeuta Integracji Sensorycznej
        • Prowadzi indywidualne zajęcia z SI po uprzednim zdiagnozowaniu dziecka pod kątem przetwarzania sensorycznego (zmysłowego). Integracja Sensoryczna inaczej Przetwarzanie Sensoryczne, jest to proces przyjmowania informacji o otaczającym świecie za pomocą wszystkich zmysłów oraz z wnętrza ciała. Dzięki integrowaniu i organizowaniu zmysłów wzroku, dotyku, ruchu, czucia mięśniowego, słuchu, smaku, węchu jesteśmy w stanie współdziałać swobodnie i efektywnie podczas pracy i zabawy oraz dbać o samych siebie i innych.  Proces ten najintensywniej przebiega do 7 roku życia. Bodźce sensoryczne są odbierane, porządkowane, przetwarzane oraz interpretowane przez mózg w sposób ciągły. Jeśli te procesy przebiegają bez zakłóceń, to dziecko rozwija się prawidłowo.

          Warto skonsultować się z terapeutą SI, jeśli dziecko przejawia:

          • lękliwość,
          • nadruchliwość,
          • problemy z koncentracją,
          • kłopoty z równowagą i koordynacją ruchową,
          • niskie lub wzmożone napięcie mięśniowe,
          • nadmierną męczliwość lub wszystko robi zbyt wolno
          • zbyt gwałtowną reakcję na dotyk,
          • nieumiejętność naśladowania ruchów innej osoby,
          • problemy z komunikacją,
          • nadmierny niepokój,
          • impulsywność, agresję.

           

    • Kontakty

      • Dwujęzyczne Przedszkole abc
      • sekretariat@przedszkole-abc.pl
      • (+48) 666 909 774
      • ul.Wspólna 35 Warszawa Wesoła 05-075